Jó sok meta tagot volt szerencsém ezidáig összeállítani, és kgc kérésének megfelelően megpróbálom azokat összegyűjteni, amiket érdemes használni.

<title>Lap címe</title>

A title tag információt ad a látogatóknak és a keresőrobotoknak egyaránt az adott oldal tartalmáról. A kulcsszókutatás során a legértékesebb szavakból próbálj meg egy kifejezést formálni a kezdőlapon. Természetesen ez verseny függő, de törekedj 3 szónál nem hoszabb cím írására, mert minden egyes szóval a korábbiak relatív súlyából faragsz.

Fontos, hogy minden oldaladnak egyedi címe legyen, ezzel tartva őket a Google fő indexében.

<meta name=”Description” content=”Oldalad leírása egy mondatban” />

A decription tagot én a title tag bővebb verziójának tartom. Pár kulcsszóval érdemes megtoldani a title tag-ot és egy egész -marketing szempontból is átgondolt- mondattá formálni. Azért fontos a marketinges megközelítés, hiszen gyakran visszaköszön a description tag tartalma a keresési találatoknál.

<meta name=”keywords” content=”kulcsszavaid” />

A keyword meta tagba általában 6 szónál kevesebbet írok, vesszővel elválasztva. Nagyon fontos, hogy csak olyan szavak kerüljenek bele, amelyek a tartalomban is előfordulnak, mert az algoritmusok nagyon okosak, és nagyon nem mindegy az, hogy hogyan építjük fel a márkánkat a szemükben. A description és a keyword tagok is tartalomhoz illesztettek legyenek, minden egyes lapon egyediek.

<meta name=”language” content=”hu” />

Bár meggyőződésem szerint a robotok képesek felismerni egy honlap nyelvét, ezzel nem árthatunk. Fontosabb szerepet akkor játszik, ha egy konkrét ország lakosainak szánjuk a honlapunkat. Minden lokális kereső pl. (google.de, google.com) eltérően rangsorolja a lapokat, és a language meta tag szolgál egy adott országhoz kötődő relevancia erősítésére.

<meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=iso-8859-2″>

Ebből leginkább a karakter kódolásra utaló információ lehet érdekes. Nem baj, ha tudatjuk a robotokkal, hogy melyik szemüvegüket vegyék fel.

Egy-két gondolat még a végére:

* a meta tagok záró eleme lehet >, illetve /> is a deklarált html nyelvnek megfelelően,
* meta robotot csak akkor használj, ha valamit el akarsz rejteni az indexelés elől, vagy nem szeretnéd, hogy a robotok kövessék a linkeidet,
* lehetőleg kerüljétek a szuper meta tag generáló alkalmazásokat. Elég durva esetekkel volt már szerencsém találkozni, mert a nofollow,noindex alapbeállításban nem olyan ritka.

Írta: Bagi Zoltán

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..